Monday, June 9, 2008


Ha.. ni lah my mak n my abah tercinta.. yg "bulat" tu adkku Ecam... gambar ni kami abadikan kat Putrajaya.. masa ni ak demam.. home sick.. huhu.. dapat jmpe mak n abah trus baik..huhu.. anak mak..:)
Mereka ni br trun dr Genting.. waaaaaaaaaaaaaa.... jelesnya xdpt ikut... sebaik dpt jmpe kat Putrajaya, kureng sket demam.. hehe..
Urm... dah byk yg berubah dalam famly aku.. Syukur pada ALLAH ats kurnia dan rezeki yang diberiNya.. nilah masa utk mak n abah ku tercinta g makan angin..mereka dah penat bekerja untuk kami 12 orang adik beradik, 4 wanita 8 llki.. ramaikan..

Let me introduce my loving Family. Aspari bin Palil nama abah tersayang, dijodohkan ngn Azilah bt A.Aziz ( mereka ni sekampung..umah dekat2 je). rezeki Allah, dapatlah 12 orang anak.. Along, Abg Boy, Abg Bob, Akak, Abg Nan, kak Nani, Abg Cik, Kak Cik [aku lah tu-ank pmpuan bongsu :)], Oon, E'ei, Shah n Ecam.. Alhamdulillah.. kami ni bukan orang senang.. mak abah bekerja untuk membesarkan kami.. mcm2 kerja mak abah pernah wat untuk mencari rezeki. kami semua bersyukur sangat2 wlpn hidup kami x senang tp mak abah sangat2 mementingkn pelajaran.. biar sesusah manapun mak abah tetap hantar kami ke sekolah. mak abah selalu ckp " mak abah takda harta nak tinggalkan untuk korang adik beradik, yang dapat mak abah bagi hanya pelajaran, bila dah berjaya carilah sendiri harta tu..".

Yang paling aku bersyukur sangat2, biarpun tak kaya harta tapi kami kaya dgn kasih sayang.. Syukur Alhamdulillah.. nilah harta yang paling bernilai untuk kami adik beradik.. kasih sayang yang tak terbeli dgn wang bertimbun, berlian segunung, emas bergantang... mak abah.. terima kasih untuk "HARTA" yg tak ternilai ni... Mudah-mudahan kasih sayang ini akan terus berkekalan hingga akhir hayat kami.. Amin.. Mak Abah...Kak Chik sayang mak abah dan semua... sayang sangat-sangat... terima kasih Allah kerana Kau kurniakan kami keluarga bahagia ini.. Syukur Alhamdulillah..

" Ya Allah jangan Kau uji kami dengan kasih sayang yang kami ada.. jangan kau bebankan kami dengan kasih sayang kami.. Ya Allah jangan kau pisahkan kami kerana kasih sayang kami. Ya Rahman limpahkan kami dengan Rahmat dan Kasih sayangMu.. Ya Rahim kurniakan kami kasih sayang yang berkekalan dunia dan akhirat.. Ya Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang berkatilah hidup kami, tempatkn kami di tempat hamba2Mu yg Kau sayangi, tempatkan kami dalam golongan orang2 yg bersyukur, beriman dan bertaqwa kepadaMu Ya Allah.. Jangan Kau pesongkan kami setelah Kau beri kami petunjuk.. jangan Kau biarkan kami setelah Kau bimbing kami..Kau ampunkanlah dosa-dosa kami..Kau murahkanlah rezeki kami.. Kau tetapkanlah Iman kami.. Kau teguhkanlah taqwa kami.. Sesungguhnya Ya Allah kepadaMu lah kami bermohon..kepadaMu lah tempat kami berlindung..kepada Mu lah kami berserah.. Ya Rahman Ya Rahim Ya Zaljalaliwaliqram..." Amin Ya Robbal A'lamin.

Mak abah... Kami amat menyayangi kalian dunia dan akhirat...

4 comments:

mie said...

baeknya..huhu~

Fireroll said...

lol~~~~

muslimah said...

sungguh mharukan..tibe2 trase nak tertitis butiran2 air jernih...

Fireroll said...

saje nak promote blog..
hahahaha....

http://fireroll.blogspot.com